ДП «Перечинське ЛГ» надає коментар стосовно проведеної протягом 7-20 лютого перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства державним підприємством ДП «Перечинське ЛГ»

ДП «Перечинське лісове господарство» оголошує конкурс на виконання робіт та надання послуг пов’язаних з лісозаготівлею
28 Лютого, 2020
ДП «Перечинське лісове господарство» оголошує конкурс на виконання робіт та надання послуг пов’язаних з лісозаготівлею, який відбудеться 13 березня о 14:00 в загальному відділі Адмінбудинку ДП «Перечинське ЛГ».
10 Березня, 2020
Показати всі

ДП «Перечинське ЛГ» надає коментар стосовно проведеної протягом 7-20 лютого перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства державним підприємством ДП «Перечинське ЛГ»

На повідомлення Держекоінспекції в Закарпатській області ДП «Перечинське ЛГ» надає коментар стосовно проведеної протягом 7-20 лютого перевірки  дотримання вимог природоохоронного законодавства державним підприємством ДП «Перечинське ЛГ» і повідомляємо, що з актом згідні частково, про що і зробили відмітку в акті перевірки. Окремі пункти акту та окремі, так би мовити, порушення, з якими підприємство не погоджується будемо оскаржувати в судовому порядку.

Щоб уникнути спекуляцій та різного роду пересудів з боку широкої громадськості, спробуємо пояснити свою позицію

  1. Через відсутність комунікацій між Держлісагенством і його органами на місцях та Мінекології, а тепер Мінекоенерго до цих пір не підписано матеріали безперервного впорядкування 2018 р. по ДП «Перечинське ЛГ», що фактично унеможливило формування чергової лісосіки відповідно до діючих норм. Щоб уникнути фінансового колапсу, підприємство змушене було довідводити та виписувати ділянки рубок ГК вже в 2019 р.:
  2. Відповідно до ст. 39 Закону України «Про тваринний світ» на який, посилається Держекоінспекція в акті перевірки, постійний лісокористувач самостійно визначає місця розмноження диких тварин. Це і було зроблено підприємством, а саме видано наказ № 46 від 29.03.2019 р. де було прописано ділянки, на яких заборонено проведення ВСР відповідно до п.5. «Санітарних правил в лісах України». Однак, хочемо наголосити на недолугості цього пункту правил, прийнятого під тиском горе-екологів, так як ВСР нічим не відрізняються за рівнем шуму від, скажемо, рубок ГК, які не заборонено проводити в даний період. Крім того, виходячи з такої логіки, в Україні на 2,5 місяці необхідно заборонити і весняні сільгоспроботи, авто – та залізно дорожне сполучення, так як вони є джерелом ще більш сильного шуму в місцях проживання та розмноження диких тварин.
  3. Нажаль Держекоінспекція в Україні, на відміну від європейських країн, на які ми хочемо рівнятися, є по суті каральним органом. Рівень її роботи визначається не в попередженні негативних екологічних наслідків для природи та суспільства, а в нарахуванні максимальних штрафних санкцій навіть якщо законодавством прописано певні дозволені рамки окремих порушень природоохоронного законодавства. Для прикладу наводимо шаблонні порушення при перевірці лісових господарств:

а) пошкодження до ступеня неприпинення росту дерев. Відповідно до діючих правил дозволяється пошкодження від 8% до 10% залишених дерев залежно від крутизни схилу, але хоча цих дерев на лісосіках значно менше вказаної цифри (2-3% від залишених дерев), все одно вони вписуються в акт перевірок і розрахунок завданої шкоди.

б) пошкодження до ступеня припинення росту-порушення, яке викликає найбільше запитань, тому що судження інспектора часто неможливо оцінити кількісно, а нарахування шкоди між першим і другим порушенням різниться більше, як в 3 рази. Для прикладу неможливо провести обмір пошкодженої крони дерев, крім як окомірно, а шкода заподіяна дереву діаметром пня, скажемо, 42 см при пошкодженні до ступеня припинення росту складатиме 9335,92 грн, а до ступеня неприпинення росту – 2822,2 грн. Отже, на нашу думку, у визначенні ступеня пошкодження дерев до ступеня припинення росту необхідно залишити лише дві ознаки: нахилене більш як 45⁰ від осі або повністю повалене дерево, і з обламаним стовбуром.

в) пошкодження підросту – порушення, яке теж частково дозволено правилами. В залежності від крутизни схилу дозволяється проводити рубку, пошкодивши при цьому до 25 % підросту до площі лісосіки. Однак, незважаючи на це, перевірками держекоінспекції систематично нараховується шкода за пошкодження підросту на площах, які відповідають або навіть менші за нормативні, хоча зрозуміло, що неможливо провести лісозаготівельні роботи, не пошкодивши підріст.

І основне, на що ми хотіли б звернути увагу – це розмір нарахованої шкоди або вірніше, методика її нарахування, так як з кожним роком статистика показує вражаюче збільшення шкоди, заподіяної лісовому господарству внаслідок незаконних рубок та пошкодження дерев. Переважна більшість активної громадськості, яка цікавиться екологічними, в тому числі лісовими проблемними питаннями, знають, що розмір шкоди обраховується відповідно до постанови Кабміну від 23.07.2008 р. № 665. Однак, не всі знають, що такси визначені цією постановою, кожен рік збільшується на коефіцієнт споживчих цін (коефіцієнт інфляції). Як наслідок, розмір шкоди обрахованої в 2020 в 4,12 разів більший від розміру шкоди, прописаної у вищезгаданій постанові ( додається таблиця).

Тепер, щодо статистики акту перевірки:

  1. Обстежено 58 лісосік з яких порушення виявлено на 46 ділянках.
  2. Зафіксовано 57 дерев з пошкодженням до ступеня припинення росту та 13 дерев до ступеня не припинення росту, а також 57 дерев – незаконно зрубані.

Підприємством буде оскаржено в судовому порядку нараховування шкоди за пошкодження дерев. Щодо незаконної рубки буде проведено службове розстеження, винних осіб, як з боку лісової охорони, так і з боку підприємств – підрядників, які допустили порушення буде притягнено до дисциплінарної та адміністративної відповідальності.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.